Bilforsikring – sværere at komme af For gamle alderen pensionister

Den Institute for Advanced Motoring nyligt offentliggjorte statistikker, der viser, at 7,035 bilulykker sidste år hvor en driver var enten kritisk såret eller dræbt, 550 af dem involverede en ældre driver (over 70). Svarende til 8% af disse ulykker, gør det de over 70 ‘s gruppe mere farlige, at enhver anden alder beslag.
Sammenslutningen af britiske forsikringsselskaber støtte statistik, tilføjer, at bilister i alderen over 70 er 13% mere tilbøjelige til at gøre krav på deres bilforsikring end bilister i alderen 40-50.
Antallet af ældre drivere er indstillet til at stige med 100% i de næste 10 år, som folk lever længere og sundere liv. Dette kunne potentielt betyde mange flere ulykker på vejene, hvilket betyder flere problemer for alle!
Forsikringsbranchen har reageret med sin sædvanlige holdning, og er begyndt at straffe bilister i alderen 60 og fremefter. En række forsikringsselskaber allerede indlæse præmier af drivere i alderen over 80, overvejer dem for at være en højere risiko på vejene (tilsvarende klasse de under-25’s som en høj risikogruppe) – men nu alderen kommer. Selskaber som Esure og Norwich Union vil nægte at give et tilbud for bilister i alderen 70 eller over. I en alder af 80 er din eneste håb at finde en forsikringsgiver, der har specialiseret sig i ældre drivere. Alder bekymring og hjælp ældre har trådt til for at give en hjælpende hånd, begge tilbyder forsikringer med ingen øvre aldersgrænser. Cornhill vil ikke tage på nye kunder, hvis de er 84 eller ældre, men hvis du allerede er forsikret så de vil fortsætte med at acceptere fornyelser med ingen aldersgrænse. Saga og RIAS også gør meget ud af at tage på ældre drivere.
Udgifterne til forsikring bestemmes af risikoen, så 75-årige betaler en tredjedel mere end 50 år gamle. Drivere alderen 80 betale det samme som en dreng racer. Drivers i deres tidlige 50 få de bedste tilbud, men der vil snart begynde at ændre, når du har passeret 60.
Kvinder er endnu mere stærkt straffede end mænd. Så vidt angår forsikringsselskaberne forbedre mænds drivende evner med alderen, mens kvinder blive værre. Som et resultat, næsen ældre kvindelige bilister betale gennem.
Der er ingen tvivl om det, reflekser og syn blive påvirket af alder. Vejene bliver mere og mere hektisk og det kan være nemt for en ældre driver at blive forvirret. En lille forsinkelse på reaktionstid kunne være forskellen mellem liv og død. Derfor bede nogle forsikringsselskaber drivere til at tage et medicinsk, før de kan acceptere dem som en ny kunde.
Vores råd er at gøre dit bedste for at få en god straffeattest fordringer og så snart du kan, investere i No fordringer beskyttelse. Ekstra omkostninger er det værd i det lange løb. Også, selvom du har et par små buler, ikke kræve for dem på din forsikring.
Der er et par nemme ting, du kan gøre for at mindske chancerne for at have en ulykke-det handler om bevidsthed og at gøre tingene lettere for dig selv. For eksempel, hvis du er parkeret på en parkeringsplads med biler på enten side, gå rundt bil at se, hvor meget plads der er manøvrerum. Kant langsomt og gør dobbelt sikker på, at der er ingen kommer din vej. Være lidt mere forsigtig i vejkryds, Brug dine skuldre til at dreje så vidt muligt og kontrollere, at vejen er helt klare, før flytte væk eller vende.
Mange af de forsikringsselskaber, der specialiserer sig i ældre bilister har særlige klausuler til at hjælpe deres kunder. For eksempel tillader Saga virksomheden bilister til at holde fat i nogen straffeattest krav, og hvis der er to mennesker på forsikringen og de vigtigste driveren beslutter ikke at køre længere, anden chaufføren kan afhente ingen påstande fordel. Andre politikker aktiverer en person, der skal overtage kørsel i en nødsituation at drive forsikrede, og Cornhill har en fremragende klausul, hvilket resulterer i en £250 kontantbetaling, hvis DVLA gennemtvinger du for at stoppe kørsel af helbredsmæssige årsager på grund af alder.
Regeringen er også at blive involveret i den ældre drivere problem, fordi de er bevidste om de større risiko for uheld i denne aldersgruppe. Det er blevet rapporteret, at de overvejer at indføre obligatorisk sundhedskontrol for ældre bilister, faktisk nogle kommuner er allerede begyndt at indføre nye ordninger. Torbay Rådet opfordrer familier og læger til at tage mere ansvar for ældre, og har lanceret en kampagne, bede dem om at sige op, hvis de føler, at personen ikke er egnet til kørsel. En talsmand fra Rådet sagde: “problemet er, at ældre ikke altid ser sig selv, når det er virkelig tid til at give op at køre, så dem, der er tættest på dem skal tage ansvaret.”
Institute for Advanced bilister fandt i en undersøgelse, at mange ældre drivere er klar over, at de er involveret i flere ulykker. Undersøgelsen viste også, at syv ud af ti ældre bilister ville være interesseret i at tage et kursus for at genopfriske deres motorvejen køreevner og seks ud af ti udtrykt bekymring over deres reaktionstid på kryds og på mørke veje. Instituttet åbning af dens avancerede test til ældre ikke-medlemmer som en konsekvens, for at forbedre deres tillid samt deres kørefærdigheder. Hvis der virkelig er et problem med den ældre driver, testene vil fremhæve situationen og driveren vil blive tilskyndet til at give op at køre.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.